國粹

2008/08/11

中國標準時間零八年八月八日八時八分,我在夢中,那是個很奇異的夢,不贅。

夢醒,幾乎本能地爬到電腦前開Google reader,有幾十個關於奧運開幕的文,才驚覺原來自己錯記了時間,錯過了全中國人民在幾百年屈服於西方帝國主義列強淫威下在世界大舞台上驕驕傲傲光光榮榮地站起來展現大國之風的歷史時刻,我懊惱極。

想必是受了太多昔日英國殖民主義的荼毒,我的愛國心遠較國內的青年們微弱,口袋還藏著前宗主國的護照,有時還會想念英倫的青山綠水,分明是斯德歌爾摩症候群作遂,我理應自我批判自我檢討。

為了補償罪過,我唯有在地球的另一端傳揚中國國粹,要夷人學習幾千年來積累下博大精深的華夏文化,認識世界上碩果僅存而仍然通用的象形文字系統。在美東時間,零八年八月八日八時八分,我在羅德島傳揚中國國粹。

photo.jpg

他們都是電腦系的博士生,要讓他們明白遊戲的最終目的(食糊),最好的方法莫過於用數學方法把食糊準則寫下,以下是食糊(間化版:冇花,冇得開槓,冇十三么)的Constraint Satisfaction Problem Model。(如果有邊位認識CSP,同時見圖中的model寫得不清不楚的話,請見諒)。

mj_csp

值得留意的應是最底一行,g1 = g2 – 1 = g3 – 2,此法則僅適用於有Total ordering筒索萬,因為東南西北中發白沒有Total order,若g1,g2,g3包含番子,此算式必為False。

另,G1,G2,G3,G4可自由掉換,於是wlog,此CSP可外加一條Symmetry breaking constraint(G1<=G2<=G3<=G4)以減少重覆運算,詳情可見

另另,其實於零一年,在芬蘭的某小城裏,我也教過一個西人打牌。圖中黑色風褸者為吳某

ioi01

另另另,此問題可由簡單DP解決。

20 回應 to “國粹”

  1. chiuki Says:

    用CSP解釋麻雀,勁!

    和西人打牌很易知道他們做萬子或番子,因為他們會抬頭看白板上的貓紙 ^_^

  2. 媽媽阿四 Says:

    正,可惜我不懂麻雀。

  3. C.M. Says:

    弘揚國粹之餘,順便開枝散葉,應該挺不錯。(o_O|| 唔知阿妹聽到會唔會追打我呢?)

    另外,你堆雞腸 formulae,想收買人命咩!

  4. Pat Says:

    借用老細的名言,以治學態度打牌,是一個重要的生活態度。

  5. Roy Says:

    左上角係咪一至九既數字翻譯呢?

  6. readandeat Says:

    請問到底佢地有冇人食咗糊呢?


  7. 咁你班朋友分唔分得出東南西北中發?你又駛唔駛code埋呢幾個字教佢地點用嚟食糊?

    你就好啦,俾你湊夠腳,我喺度都算係識到D中國人,但竟然祇有兩個人識打牌,嚟嚟去去都開唔成枱! 😛

  8. leona Says:

    用電腦語語解釋麻將,厲害!
    讀吃,不要問那群西人博士生有沒有食糊,問問媽媽阿四有沒有搞明白好過啦。
    Justin, 不得不服你了。

  9. Elvis Says:

    非常佩服。

    我反而係度諗, 如果我一開波拎住14 隻牌係手, 而對手的牌是未知的。

    我有沒有可能用一個「很快的方法」, 去計算出自己食糊的機會呢?

    (「很快的方法」 = 不需要「滿足」晒所有可能性的方法。)

  10. Elvis Says:

    上個留言刻意不用jargon, 希望行家都睇得明我講乜…….

  11. cr Says:

    收工之後,我同同事研究咗一吓個chart,好勁!
    明晒!
    多謝!
    (雖然我如果真係要坐低打牌,實因為太慢俾其他三個人鬧死…)

  12. 媽媽阿四 Says:

    leona: 本來見有人把rules整理了出來,我的確是心動看了一會。但,都說囉,我最叻都係捉波子棋。要用腦的遊戲,算吧啦。

  13. readandeat Says:

    Leona:

    明白明白。知道怎樣食糊跟食唔食得出是兩回事來的。 🙂

  14. Justin Says:

    chiuki: 冇錯呀!!佢地係咁對個白版,乜都估到。

    阿四:要學的話,就如我的同學,只消十五分鐘。

    CM: 開枝散葉!!!???果堆雞腸,其實好簡單!

    Pat: 對呀。好多野可以研究的。

    Roy: 冇錯!仲有東南西北中發白添。不過呢將相冇。

    Readandeat: 佢地竟然早食糊過我囉!!!

    江:我寫左番子既英文名响塊board度,佢地照住黎打。

    中國人唔打,咪教西人打囉!

    Leona: 打左兩圈,出奇地人人都食過糊!

    Elvis: 你指係天糊既機會?如果係間單既食糊,即只限上或踫,冇槓冇十三么,感覺上要計到約略既機會唔難。

    cr: 你睇完竟然明曬?定係你本身識打?

  15. Elvis Says:

    真係要用 Jargon 添。我指既係, 我拎住一手牌, 可唔可以知道呢局牌打落去我糊的機會是多少呢? 應該是可以的, 因為可以撞晒所有 combinations, 包括未知牌組不同的 combinations, 和4個人出牌不同的 combinations。

    撞晒當然極慢啦, 我諗緊呢樣野有冇 polynomial time 內可以完成既 solution 呢……似乎係冇…….

  16. Justin Says:

    我覺得冇可能。

    問題係我地唔可以assume人地打出黎既牌係uniform distribution,冇人地出牌既distribution冇可能計到probability。

    如果問題簡單啲,假設冚世界都唔識打既,摸一隻打一隻,永遠唔上唔踫,只識食糊同自模,咁既情況下摸和既機會係幾多。咁就有可能計到(計到我指係唔太耐既時間)

  17. Leon Says:

    完全唔識睇你堆野

  18. cr Says:

    我係完全唔識架,都係我同事嘅功勞!
    佢數學系畢業嘅,識少少理論麻雀嘅理論知識,同我解釋咗一下咁咋。

  19. Justin Says:

    Leon: 你讀文科麻!

    CR: 係呀。其實講穿左,係好簡單!


  20. […] 國粹 中國標準時間零八年八月八日八時八分,我在夢中,那是個很奇異的夢,不贅。夢醒,幾�� […] […]


發表迴響

