在全民皆股下端午節對籠中鳥的意義

2008/12/07

曾幾何時做功課為了那一分半分做生做死捱更抵夜,拿著不滿意的分數跟助教講數,當然通常都是不了了之,助教也懶得理。

進了研究院以後,一切都變得不一樣。雖然還是要上課做功課,之不過現在對於分數高低就如曾特首對於民望的理解一模一樣—如浮雲,曾經我也本做要做好呢份功(課)的心態去努力經營好每一份作業,努力地為它們化妝,可是久而久之沒有好好的基礎支持就變得每況愈下,畢竟某些功課對研究毫無幫助,甲乙丙丁等等成績對研究生來說幾乎沒有意義,有天老細問我上課情況如何,我答曰如無意外通通合格,他答道合格就夠,潛台詞是要我好快快把功課擺埋一埋專心做研究。

有了這個冠冕當皇的藉口,我的功課也開始亂來。有個算術功課要人計些很無聊的數,我在答案寫道:This can be done by high-school math and therefore neglected,好像結果只扣了點點分;也有試過在課本上找到答案,照抄都懶,然後只寫了句:please refer to example 14.5 in the textbook,一樣滿分。

如此可見,我們可以抱著,在全民皆股下端午節對籠中鳥的意義—我唔撚理*—去對待研究院的功課。

印度同學快完成碩士課程,又有某資料庫公司的offer,現在半退休,生活樂悠悠,兩星期後遠赴加州度聖誕。在他的最後一份功課,改卷的竟然寫下這種評語:

homework

改卷的也說得對。在外邊波瀾壯闊下處處裁員斬人頭的境地也搵到工,這一科半科是龍是蛇也沒特別意義,做人認真只會苦了自己。

用番同一個邏輯,是否所有博士論文都係冇人睇過呢?

*請見黃子華揀篤笑股市凶兆三十至四十秒。

11 回應 to “在全民皆股下端午節對籠中鳥的意義”

  1. wiwiana Says:

    嘩! 深有同感呀!

    我今個學期有一科﹐大部份人明年夏天都要考這科的prelim﹐所以他們都會很努力﹐每個符號每粒字都細細推敲。但這一科我既不用考prelim﹐又跟我做的研究毫無關係﹐所以我根本提不起興趣去花時間讀﹐有空我寧願看多幾篇我自己major的paper好過。現在我只希望拿個合格﹐不影響到我份stipend就ok…

    我羨慕英國或歐洲的研究院課程﹐不用跟甚麼curriculum讀一大堆無謂科目﹐一開波就跟老細寫文做research﹐有需要時才take course或自己看書…

  2. Alex Says:

    > This can be done by high-school math and therefore neglected

    Haha I like this one. This makes me think of a trick my friend used in exams before: whenever he couldn’t complete a proof, he just listed the first few steps and then wrote

    “From the above, it is obvious that abc = xyz"

    while it wasn’t “obvious" at all 😛

  3. Pat Says:

    我做功課好認真架bor…

  4. 野孩子 Says:

    講起評語,
    中學時代人類生物學,科目測驗,
    坐我身邊個同學仔交o左白卷。
    到派卷時空白試卷上面多o左句評語,
    同學仔"隊"張卷過o黎問我呢幾個字點解,
    上面寫住"You are not a human!!!"

    你話正o吾正~~~?

    野孩子上

  5. Justin Says:

    wiwiana: 係囉。好羨慕。我聽日仲要考一科我超唔鐘意既,好想打人⋯⋯

    Alex: haha, i use that trick all the time too.

    Pat: 我都好認真咁考慮做唔做每一份功課。

    野孩子:haha!!! 我想問有邊隻生字你位同學仔唔識的?!?!

  6. chloe Says:

    I am working on my 3rd to last assignment in grad school, and your “分數高低就如曾特首對於民望的理解一模一樣—如浮雲" has helped put some sense into me…. and is possibly ending my third day battle with my conscience (or my stupid desire for an A). i should really just vomit some words onto the paper (keyboard), scream “我唔撚理", and get this out of my way so I can enjoy the holiday season… seriously…

    haha… sorry to be so random… and I am a random reader… but your entry came at the perfect time and put a smile on my face. thanks!

  7. Says:

    >係囉。好羨慕。我聽日仲要考一科我超唔鐘意既,好想打人

    讀書就係要訓練你點去應付/忍耐一啲同你好無關係又好無聊既功課/事,你越可以响讀書既時候忍耐到,你第時做嘢既時候就越可以有選擇唔駛面對呢啲無聊嘢。

    即係,你估讀law唔係會悶到抽筋咩!但係你捱得過做左律師,你相對上在工作上就可以唔駛面對咁多無聊人/事;又或者,可以捱少幾年。

  8. 媽媽阿四 Says:

    哈哈哈refer to example on page such and such一招在中學時的中史科也有同學用過,先生當然沒有也不能如此開明。。。

  9. gordon Says:

    你個title會唔會夾硬黎左少少 XD

  10. eric Says:

    “用番同一個邏輯,是否所有博士論文都係冇人睇過呢?"

    如果論文內容已經喺學術期刊上發表,就真喺冇乜所謂。

  11. Justin Says:

    Chloe: Haha, nice to meet you! Good to hv sb who know how terrible one can feel on a grad program!

    米:你講中左我既問題。將另文將述。

    媽媽阿四:中史?!haha,冇乜邊題既答案係唔响textbook度喎!

    Gordon: 冇法。生活太悶。

    Eric: 又或者如果搵到份好工,我都冇乜所謂!


發表迴響

