老港正傳

2007/06/21

老港�傳

回歸十年這題目正打得火熱,處處是十年回顧,連台灣的《誠品好讀》都以香港十年作主題。顯然《老港正傳》亦是食住這條水而推出。

齋看名字,覺得政治意識頗重,我喜歡看這類電影,滿懷希望的走進電影院。甫開場,還看見娛樂圈裏買少見少的社運人士岑建勲,就更抱期望。

本來以為會有甚麼關於香港的扣人心弦的情節和對白,卻只見幾幕左派代表黃秋生與右派代表岑建勳兩個所謂敵對陣營的對話。電影拍得四平八穩,沒有傾左也沒傾右,友人說這樣的電影討好了上面,可以引起香港觀眾些少回憶之餘,上面也會受落。可是,這樣的劇本,真的白白浪費了一個好題材,浪費了這些好好的演員。

電影裏避過了很多香港近幾十年觸目驚心的事件,六四七一都避而不談。香港的電影人時常把市道低落歸究於盜版猖獗,而我更覺得這是因為有很多題材人們都不敢踫,連說句話都諸多制肘,還可以談甚麼創作?

我不會說香港的言論空間愈來愈狹窄,九七以前人們所擔心的言論自由問題於回歸後沒有即時出現,可是,於九十年代末期,中國大陸經濟突飛猛進,形成了一個龐大的市場,導演陳果於接受《誠品好讀》訪問時說:「以前香港的電影可賣至南韓東南亞,可惜這些地區現在都有了自己的電影業,香港的市場太小,唯有進軍大陸。然而大陸的意識形態異於香港,我們可接受的電影不代表內地官方會同樣地接受,製作人唯有自行迴避。」對呀,香港的言論自由沒有給多大的壓迫,你可以繼續拍六四天安門痛共產黨,但這樣的電影過不了羅湖橋,賣不了錢。拍電影的人為了生計,只好北望神洲,沒有人迫你,只不過是人們自行迴避。

唉,以前呀馬教授在他的電影課上笑說:「如果要香港的電影業有救,就唔好賣番大陸。」

表面地政治意識很強烈的電影,到頭來左避右避,連製作人也 說:「一切均不過打算以浮光掠影的方法跳接,沒有任何深入探討的企圖。」,究竟是製作人真的沒有企圖,還是現實使他不能有企圖,當然他自己最清濋。香港電影業的問 題,也源於此。

也許,這是正正是電影的主題。或左或右,無論是做放映員的黃秋生,抑或是樓下賣汽水魚蛋的岑建勳,在這個環境下,人人噤若寒蟬,戲院和整個電影業,都逃不過執笠的命運。

10 回應 to “老港正傳”


  1. 鄙人认为,最大的症结不是题材受限制,而是电影人江郎才尽的时候找到了一个能麻痹自己的理由:“上面不接受”。90年代韩国电影业的成功,就算是80年代香港电影的辉煌,也不是依靠大量拍摄所谓敏感话题。能够创作的题材多的是,其中能感动观众的也不少,为何非要抓住六四七一不放呢?

  2. 垃圾仔 Says:

    OOPS. 唔好意思. link左你篇文去我個blog. 唔知點解樓上會彈舊咁既野出黎.

    新開張, 多多指教.

    and. 似乎大家都有上過SY的課. 知我係邊個的話, 唔好爆喎.

  3. Justin Says:

    Chris: 我這樣地堅持要因六四七一,是因為電影有著一個這樣的題目,電影裏強調機場/回歸,為甚麼同樣地重要的事情如六四如七一如八四年戴娘子仆街的片段會缺席。
    當然,我都很同意你所說的,對於江郎才盡的電影人,這絕對是個上佳的藉口。

    垃圾仔:係呀。而家電腦科技好先進,你個扑link過乜人,人地無幾耐就會知。
    另,嘿,馬料水大學社會科學碩士畢業/肥仔,原來就係你!

  4. TK Says:

    以前有跟個某導演學左一陣編劇
    但係香港個電影業生態裝唔落編劇
    荷里活一樣有膚淺片商將劇本改到鬼五馬六
    但市場大,片種可以多樣化,所以warner bros 除左主流電影
    偶然可以出下a scanner’s darkly 呢類獨立電影嘗試

    認識兩位師兄返左香港投身電影業,最終都頂唔順走左,一個因為人工太un (為某杜姓導演工作, 年終無休,9k),另一個因為某徐姓導演忌才,做左一年,鬧走左

    而小弟,亦自問無果種為藝術犧牲的烈士決心
    所以無做到

    香港電影業式微,無話邊一方錯晒
    投資者鬧盜版同政府,創作人鬧投資者,觀眾鬧創作人+演員
    everyone is to blame

  5. 垃圾仔 Says:

    真吹脹. 一估就估到我真身. 俾你講到有d驚tim.

    呢套戲根本唔可以當獨立一套戲睇啦. 我覺得香港有一堆人, 正在有組織咁希望爭取去寫香港既歷史. 然後推一套壟斷論述. 馬力如是, 天星如是. 呢套戲一方面交代左現實 (選擇性失憶), 一方面有意無意之間, 都迎合左o個堆人既心思. 講真, 六四同七一要交心, 佢唔講我都算, 當年文革對d左仔黎講咁震撼, 四人幫又係人民公敵可以任踩, 佢都竟然可以隻字不提. 所以我覺得, 維園阿伯隨時比呢位左向港更加reflective. 呢部戲唔係阿爺文宣, 你切左我個頭都唔信.

  6. Justin Says:

    TK: 我好同意你既講法,香港本地既市場太細。又或者係,廣東話既市場都係太細。我覺得好多地電影創作會同一個地方既文化有密切關係,响美國,揸幾個鐘頭車過隔離州唔會覺得有好勁既cultural difference,但係响呢度,過左深圳河已經好唔同,於是,目標觀眾好容易只會局限嚮呢個小城內,容不下幾多獨立電影。
    陳果的成功,絕對係奇笆。

    垃圾仔:如果佢拍得再左些少,從一個所謂既「左仔」角度睇香港,一定會係一套好值得欣賞既電影(縱然我好可能會一路睇一路鬧)。
    我响google度搵關於呢套戲既新聞,大部份既都係國內既網站,係唔係文宣,真係好清楚!

  7. UJ Says:

    所以呢, 講咩香港人故事, 真係唔好玩啦. 左仔自六七年以黎, 一直自絕於香港人民. 我同意你既講法, 我寧願佢用一個"左仔"既角度睇香港, 唔好o係度扮哂同香港共進退, 仲要講到所有人都想變都想移民, 只有左仔一直忠貞.

  8. UJ Says:

    btw, 我係垃圾仔


發表留言