馬料水大學計算機科學系

2008/02/27

諗左好耐都唔知改乜title好,是鬼但。

網上看見同學們慘叫erg2040c的課程艱深功課又多,助教們和教授又似乎唔理學生的苦況,想講幾句野。

交代少少背景先,我是馬料水大學計算機科學系畢業生,而家在美國羅德島讀緊研究院,我畢業時major gpa係3.3,係好係壞就見仁見知。

我都讀過erg2040但就唔係而家既教授教,所以無打算評論個別科目,但呢篇文係我對computer science整體課程睇法。

系主任呂自成教授好鐘意話香港學生並不比美國的差,佢話成個互聯網大部份既野都係由學生做出黎既,人地美國學生做到既野香港學生應該做到。當日我上堂時對佢呢種講法不以為然,覺得佢吹水居多,心底認為呢個係佢用黎justify佢果科沉重workload既藉口。如果香港既大學真係咁勁,點解美國啲大學又咁唔願收香港學生?我地既自我形象又點會咁低落?又點會硬係覺得浸過咸水既人好似勁啲?

黎到美國讀左半年書,見識過美國學生後,才發覺原來闖王所言非虛。

我身處既大學美國排名約二十名(我都知呢啲排名唔多可靠,但好過冇啦),唔太差咁,當然同MIT呀Berkeley呀差幾皮,同學們既質素冇佢地咁好,但都可以作一個參考。

相對我而家既同學,我真係發覺以前同我一齊玩果幾個同學既水平,就好似教授們所講,同美國學生比較,實在係過之而無不及。呢度研究院裏面有些學生,連好基本好基本既野都唔識,佢地既數學亦唔好。有讀緊博士既同學竟然用四日都寫唔出dijkstra,亦都有人唔知network有七層,又有人唔知graph coloring係乜野,呢啲當然係極端既例子,另一邊廂好叻好醒既亦都有,但普遍黎講,佢地既能力並不如想像中咁勁。

以前响馬料水讀書時,從來都係等人地開始做功課,讓勁人們發現曬功課既問題同埋難關後,我先開始做,咁樣慳水慳力。有咩問題喺實驗室問人,九成九問到答案。當年比疏屎我參考既人,佢地既能力一定比我而家既同學好。今日,我由一個會抄疏屎既人,變成會教人做功課既人,呢一種身份地位既重大轉變,你就可以知道美國既大學生未必係大家想像中咁勁。

所以我覺得教授們將啲野教得深,當同學們係美國頂尖大學既學生黎教其實都唔出奇。如果有良好既附助,真係可以教啲深野。更加上,考試呢樣野係拉curve既,就好似兩個人响森林度見到隻老虎咁,你唔使跑得快過隻老虎,你跑得快過另一個人你就唔使死。

又或者咁講,你話我賣花讚花香又好,做馬料水護法又好,自吹自擂都好,我認為呢個系畢業而成績唔太差既學生(如果功課都係自己做既話),佢地既電腦水平同埋普遍知識同埋襟捱能力,都一定有番咁上下,畢左業無論係讀書定做野,呢個系沉重既功課壓力對學生黎講絕對係個好好既鍛鍊。以前忙到死下死下時,望見其他系既同學日日都咁得閒媾女唱遊大世界,我心裏面都唔知問候過啲教授幾多次,點解我做到死下死下先得個B+,人地讀marketing走曬堂淨做兩次 present又係通派B+!但係事過境遷,轉頭諗番,唔係以前做到扒曬街,又點會練得今日一身好本領?

當然,同學們關心既可能係,既然workload一樣咁重,做埋同世界一流學府一樣難既功課,點解畢業證書係印住隻俾人舂暈左既大鶴而唔係MIT?點解阿劉同志吹左咁耐話要超英趕美做世界一流學府既時候,啲大公司大銀行仲係唔多理我地咁?如果個名唔同左,預報回報高左,同學們未必會咁樣喊苦。

(同刊於三月號中大學生報)

20 回應 to “馬料水大學計算機科學系”

  1. Yun Says:

    Um, I think it’s one thing to set the course with difficulty, but another if the prerequisites are not correctly preparing this course. Then I would see it as a ill course arrangement of the department.

    EE126 is an upper division class! In order to finish math 53 & 54, one must complete all calculus classes (I forgot if it was 2 or 3). If people didn’t take calculus (and passed the AP test) in high school, they will at least need 4 semesters before they can take EE126!!

    US college OVERALL rankings… it’s hard to measure… public schools will not be able to compete with private schools due to $$$$. Berkeley is always outside of top 20. But when you look at individual department rankings, Berkeley has a lot of department rank top 3.

  2. 垃圾仔 Says:

    haha, 有冇打算評論下政政系?
    你undergrad生涯都幾極端, 由著名既"頹系"轉去workload超變態既engine.

  3. Kris Says:

    原來呢,個prof以前讀梗書果時就係EE126既tutor。所以難唔難,佢就話自己好清楚。midterm過後會檢討下。
    佢一路教開PG,今年先教UG,所以佢似乎真係乜都唔知。
    而tutor,又真係無點理佢地…同prof溝通有問題。

  4. grace Says:

    絕對讚成!!!

    中大工程, 真的是火鳳凰 😀

  5. kd Says:

    我唔擔心中大計科畢業生技術上既能力,反而擔心語言、溝通方面既soft skills

    實情係,我間公司想請local intern但係因係application 既quantity 同quality都唔夠請唔到人,重要比人問我點解香港咁少人報名

    One is only limited by his own vision and imagination. 眼界、目標比起能力能重要

  6. leona Says:

    正所謂寶劍鋒從磨礪出,梅花香自苦寒來。好在當年有馬料水的銅人巷,才有今日的角色大轉變。

  7. Justin Says:

    Yun: I think the current problem is the Prof does not know the math background of an average student. Given my current maths knowledge, I won’t say those questions are easy. The course is an extraordinary case. In general, many CS courses are quite tough, and students always complain about the heavy workload, but I would say, such training could improve student’s ability.

    垃圾仔:政政系,難啲,我當年咁頹,再加上我淨揀某啲教授既科黎take,好容易以偏蓋全。

    Kris: tutor係一個大大問題,一個好既TA係可以將學生遇到既問題同prof講,之但係一個衰既TA,真係可以死得人。

    Grace: YEAH!!

    kd: 同意,以前做煙腸時,我都覺得其他大學既煙腸既soft skills十分之好,我都想學得好,但,完全冇clues。

    咦?local intern?我報唔報得名?!

    Leona: 嗯。今日唔知呢條銅人巷仲响唔响度呢?

  8. Justin Says:

    Yun: 補多句, i was saying the ranking in computer science. i dun really care the overall ranking. and, MIT, UCB, CMU are always equally the top 3 schs in CS.

  9. Kris Says:

    個教授就話,TA通常一個禮拜要教廿個鐘書,但呢個course果幾個係<10hrs,佢話想d人自己係office hour黎問野喎。

    佢覺得自己已經確保到TA識哂d tutorial喎,話有一半題目都要TA自己做返。(但TA好似唔洗匯報比佢聽真係識唔識做)仲有,佢到宜家都未從TA手上囉到任何一份course-e。

    而佢講功課果d,就話係effort base,唔期望你做得哂,總之有做就比分。咁所以無必要改哂所有人既,改40~50份,一來已經知道大概表現,二來話夠防止cheating。他又覺得功課入面好多concept好似normal distribution個confidence level,識做就得唔洗識解,其實份野唔難;或者份答案上面有用matlab做既野,根本唔洗佢地用,只係作參考之用,d人誤解左以為要識云云。

  10. gordon Says:

    agree,讀左廿年書,由中學開始,冇一年唔係讀到趴係度

    成日都話教育制度唔好,的確好多野學完出黎冇用,但只少可以擁有無比耐力呢d personal skill我就覺得好成功la

  11. et Says:

    我讀嗰個系都有d要求好嚴格的prof
    又話時話
    佢地開早堂
    d人都爭崩頭
    而我呢又會準時上堂
    唔走堂喎

    (唉……其中一位老師已經離開我地)

  12. kd Says:

    喂你係想報既話就 send 份resume過我 幫你比HR。要快喎 因為好似已經遲哂

  13. Justin Says:

    Kris: 識得confidence level就梗係知到唔使點識都做到,識得matlab就就係知到matlab幫助唔大。但,對於一個唔識既人,一見就即刻怯啦。

    Gordon: 嗱,我真係好覺得,考過alvl既人既堅忍力普遍黎講一定好過淨係考過hkcee(樓上果位𡃁仔聽住!!),所以唔好睇少自己。

    et: 嗯。一個好既prof,就算係八點半堂我都會上,之但係一個差既,下晝兩點半我都唔會去。

    咦,你讀乜野gar?

    kd: 唔該曬!但,我六月尾就會走,所以,對於你既好意,感激!

  14. Hackson Says:

    睇完之後想問﹕則田兄有無諗過推出<>?

  15. Hackson Says:

    咦,用「」會有問題添。
    我意思係指「九評中大CSE」

  16. Johhny 仔 Says:

    “香港學生並不比美國的差",呢句說話唔只John Lui講過(唔,我地個時其實都唔係唔認同,不過只限technical會比較ok,但又睇到好多國內postgrade好好好勁,technically),連Xu Lei都講過,不過佢係見到我地坐係後面班廢柴上堂時一邊食野一邊次人講既 -_-


  17. […] 順手轉連葉則田的回應。最後跟學弟妹們說一句,頂硬上,捱過了便成長;只是不知成長了甚麼。 […]

  18. Lo哥 Says:

    都想post. 希望justin你睇到.

    我都覺得呢,學好啲好緊要,我家陣又要重新追返個底子,真係拿命。

  19. Justin Says:

    Hackson: 「九評CSE」可以得罪好多人喎!邊敢寫!

    Johnny: 我都聽徐雷講過。但,佢又成日話香港學生冇「魂」。

    Lo: 睇到咩?

  20. Lo哥 Says:

    通常沉低reply未必睇到嘛.


發表留言